سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چادر لبنانی کن کن

یکی از معروف ترین و در عین حال ساده ترین نوع چادر مشکی چادر ساده هست که از یک قواره پارچه یعنی 5/4 متر با عرض 115- 110 سانت تشکیل می شود . چادر لبنانی الگویی برگرفته از مدل های عربی می باشد. این مدل چادر از اصیل ترین چادرهای عربی می باشد. یکی دیگر از چادرهایی که کاملا شبیه چادر ساده ی ایرانی است ، چادر دانشجویی می باشد و آنطور که در بخش دنیای مد نمناک اشاره کرده ایم تنها تفاوت این نوع چادر با چادر ساده این است که شکاف های در این چادر برای بیرون آوردن دست ها وجود دارد که بدون به هم زدن فرم چادر،می توانید برای انجام کارهایی مانند حمل کیف و یا گرفتن دست کودکتان به راحتی از دو دست خود استفاده کنید. در چادر های جده تولید شده حجاب فاطمی به دلیل استفاده از پارچه های عریض در پشت چادر هیچ گونه دوختی در ناحیه کمر وجود ندارد و زیبائی خاصی را به این چادر اصیل عربی داده است. این چادر در هر دو مدل مچ ساده و بدون مچ تولید میگردد. این چادرها در حدود 15 سال است که تولید و به بازار عرضه میشود. چادر مشکی زنانه در مدل ها و طرح های مختلف با پارچه های متفاوت در بازار موجود است در اینجا قصد داریم به معرفی انواع مدل های چادر مشکی زنانه بپردازیم.

این چادر که از اولین ابتکارات طراحان داخلی و توسط خانم های ایرانی می باشد، چهارده ویژگی خاص دارد و گسترش و پذیرش این مدل به حدی بوده است که راه اندازی سایتی را به نام خود در پی داشت. این چادر به کمک کش روی سر می ایستد . این چادر که از جلو دو تکه به نظر می رسد و از پشت یک سره است و با کمربندی گره می خورد را مانند پیراهن از سر می پوشند. کیفیت پارچه به شکلی است که علاوه بر وزن سبک به هیچ وجه بدن نما نبوده و همچنین به دلیل 2 بار رنگ شدن متقال پارچه فوق العاده مشکی می باشد. پارچه کرپ کرپ کن کن ژرژت استفاده شده در مجموعه شهر حجاب با تراکم 600 می باشد و پارچه ای بسیار سبک وزن و در عین حال مشکی و ضخیم می باشد که پشت پارچه کرپ و روی آن کن کن می باشد. البته این نکته را هم باید مد نظر بگیریم که علاوه بر ساختار چادر، جنس چادر هم طبق مد عوض می شود، مثلا قبلا چادرهای کرپ بسیار ضخیم خیلی توی بورس بودند اما الان چادرهای سبک تر مثل حریر اسود یا کن کن جای خود را باز کرده اند.

آستین این چادر ها را به صورت کلوش یا ساده می دوزند و یا در برخی مدل های چادر ملی آستین از آرنج به پایین است که آن را برای زیبایی بیشتر با حریر یا نوار و یا منجوق دوزی تزئین می کنند. زیرا چادر لبنانی کرپ پرنسس کره آستین ندارد بلکه جایی برای بیرون آوردن دستها روی چادر ایجاد شده و یک مچ 10 سانتی متری به آن دوخته شده است با کش روی سر میایستد و جلوی آن به صورت مورب یعنی چپ و راست بسته میشود. تراکم این پارچه 550 میباشد و به دلیل این که پشت پارچه حالت کرپ دارد نمای روی سر بسیار خوش ایست و زیبا میباشد. این چادر دارای آستین هایی متوسط(دو ربع) جلوی آن از بالا تا زانو زیپ داشته و زیپ آن کلملا باز نمیشود، دارای پوشیه بوده و بالای سر آن نقاب (قسمت اضافه ای که کار مقنعه را می کند) دارد. مثلا می گویند برش عبای ایرانی بهتر است. شاید در نگاه اول عبای عربی با ایرانی تفاوت چندانی نداشته باشند اما در واقعیت متفاوت هستند. البته اگر نظر اکثر چادری ها را بخواهید، برای امور روزمره اول چادر دانشجویی بعد چادر عربی اصیل و آخر هم چادر لبنانی بیشترین طرفدار را دارند.

ساختار بعضی چادرها شباهت زیادی به عباهای عربی دارند. در ساختار این مدل میتوان آستین را واضح دید. این مدل شبیه چادر لبنانی است و برای خانم های شاغل پوششی بسیار مناسب است . اما برای افراد شاغل پیشنهاد مناسبی نیست، چون حرکت دست را کمی محدود می کند. این چادر بسیار پوشیده است و می توان در زیر آن لباس راحتی را پوشید زیرا جلوی آن به صورت مورب یعنی چپ و راست بسته می شود بدین طریق که به لبه ی طرف راست چادر یک کش به اندازه مچ وصل است که باید آن را به دست چپ بیاندازید و سمت چپ چادرنیز همین کش را دارد که باید آن را به دست راست بیاندازید. جلوی چادرهای ملی می تواند باز و یا به وسیله ی زیپ و دکمه مخفی بسته شود و انتخاب آن بستگی به سلیقه شما دارد. این یک مزیت و همزمان شاید یک ایراد باشد که باعث شود همیشه سیاه پوش به نظر بیایم یا خانم های لاغر حس کنند، چادرشان خیلی گشاد است و شلخته به نظر می رسند